Z wielkim szacunkiem i podziwem obserwuję marketingowe ruchy LEGO z ostatnich lat.

Firma, na pewno nie sama, bo w końcu od czego są agencje reklamowe, znalazła swój sposób na komunikację. Co ciekawe wcale nie ze swoim bezpośrednim konsumentem, a dorosłymi. No bo kto, jak nie oni wyciągają na to kasę z portfela?

Ale mechanizm jest prosty: jak byłem mały marzyłem o Lego, to co miałem od tej firmy, to jedynie materiały reklamowe, które otrzymywało się, gdy napisało się na adres LEGO na kartce pocztowej prośbę brzmiącą mniej więcej tak:

Please send me free colour brochury and labels.

Tyle wystarczyło by Lego wysyłało:

  • plan lekcji na dany rok
  • naklejki na zeszyty – chmurki Lego robiły furorę w szkole,
  • folder Lego z kolekcją na dany rok – obiekt westchnień podczas niejednej nasiadówy dzieci podczas imprezy rodziców. Oni tam łoili wódę, my w kącie oglądaliśmy prospekt Lego,

Co ciekawe Lego wysyłało każdemu taki zestaw. Czasem tylko nie dochodził, ale wiadomo – Panie na Poczcie też mają dzieci. Im się przecież też należy.

Adres do Lego i brzmienie „prośby” na czarnym dziecięcym rynku osiągał niebotyczne stawki: wymiana na adres do VOLVO i Carlsberga, 3 gumy Donaldówy, chińska pachnąca gumka lub pozwolenie na karnięcie się na rowerze wokół bloku.

Ale ja znowu zboczyłem z głównego tematu, a jest nim …są nim reklamy Lego. Te współczesne. Dla dorosłych.

Uwagę moją zwróciła jedna seria – Imagine…

Chodzi o to, by za pomocą jak najbardziej minimalistycznego przekazu z użyciem klocków Lego przedstawić coś: tytuł filmu, piosenki, zespołu. Klocki to przedmioty, za pomocą których możemy zbudować co się na tylko podoba. Sky is the limit. Liczy się tu nasza wyobraźnia. I to jest ten najważniejszy przekaz tej kampanii. Ale żeby nie było ot takiego tam pokazywania reklam, przygotowałem dla Was mały quiz. Zgadujcie za każdym razem co autor miał na myśli. Po każdej reklamie będzie oczywiście odpowiedź, ale żeby było fajnie – podglądamy dopiero jak po godzinie intensywnej pracy obu półkul mózgowych, nadal nie wiemy o co kamon.

Ready? Go!

ryciakpisze-lego_Imagine23

Odpowiedź

Przygody Guliwera

ryciakpisze-lego_Imagine22

Odpowiedź

To było proste 😉 „Czerwony Kapturek”

ryciakpisze-lego_Imagine21

Odpowiedź

King Kong

ryciakpisze-lego_Imagine20

Odpowiedź

To już nie takie proste 😉 „The Beatles” – z płyty „Abbey Road”

ryciakpisze-lego_Imagine19

Odpowiedź

Szczęki… pytanie która część? ;))

ryciakpisze-lego_Imagine18

Odpowiedź

Królewna Śnieżka i 7 krasnoludków

ryciakpisze-lego_Imagine17

Odpowiedź

Purple Rain

ryciakpisze-lego_Imagine16

Odpowiedź

Yellow Submarine

ryciakpisze-lego_Imagine15

Odpowiedź

Trudne…. „Alicja w krainie czarów”

ryciakpisze-lego_Imagine14

Odpowiedź

Igrzyska śmierci

ryciakpisze-lego_Imagine13

Odpowiedź

Policzone klocki? 😉 … „Alibaba i 40 rozbójników”

ryciakpisze-lego_Imagine12

Odpowiedź

Cienka czerwona linia

ryciakpisze-lego_Imagine11

Odpowiedź

4 wesela i pogrzeb

ryciakpisze-lego_Imagine10

Odpowiedź

Bob Marley & The Wailers

ryciakpisze-lego_Imagine9

Odpowiedź

Men in black

ryciakpisze-lego_Imagine8

Odpowiedź

Zakręcone… „Incepcja”

ryciakpisze-lego_Imagine7

Odpowiedź

Strawberry Fields – The Beatles

ryciakpisze-lego_Imagine6

Odpowiedź

Black & White – Michael Jackson

ryciakpisze-lego_Imagine5

Odpowiedź

Bez liczenia trudno… „Trzystu”

ryciapisze-lego_Imagine4

Odpowiedź

Jacksons 5

ryciakpisze-lego_Imagine3

Odpowiedź

Matrix

ryciakpisze-lego_Imagine2

Odpowiedź

Schody do nieba – Led Zeppelin

ryciakpisze-lego-imagine1

Odpowiedź

Moby Dick

 

Podobało się? No i kto ma jaki rezultat? Chwalić mi się tu, albo na FB.

Jak mało, też pisać – wrzucę więcej. Bo powstało tych reklam 55 szt – na 55-lecie LEGO.