Jak się okazuje dobre virale wcale nie muszą być skuteczne – podobają się nam, ludziom z branży, ale zupełnie nie przekonują przedstawicieli grupy celu.Tak było ze słynnym viralem – chyba jednym z lepiej ocenianych i najliczniej oglądanym spośród virali wszech czasów – „VOLVO Van Damme Epic Split”.

Przeprowadzono badanie wśród firm kupujących ciężarówki całej serii filmów z cyklu „Live Test ” pokazujących różne cechy najnowszej linii ciężarówek Volvo. Respondentów zapytano na ile by się zgodzili z tym co widzą, na ile jest to możliwe i jak bardzo przekonuje ich to do kupna ciężarówki Volvo.

The Epic Slit, który na YouTube ma ponad 70mln wyświetleń został oceniony NAJGORZEJ.

Najwyżej oceniony został spot The Technician [poniżej]

Po obejrzeniu spotu „The Epic Split” 24% respondentów wykonała jakaś akcję po obejrzeniu filmu – skontaktowała się z dealerem lub weszła na stronę Volvo. 19% stwierdziła, że miała zamiar podjąć jakąś akcję, natomiast aż 57%  nie zrobiło nic.

„The Technician” miał następujące wskaźniki – 39% wykonało jakąś akcję, 16% – miało taki zamiar, 45% – nie miało żadnego zamiaru.

Badanie zostało przeprowadzone prze GFK w następujących krajach:  Szwecja, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Polska, Rosja i Brazylia – pomiędzy grudniem 2013 a styczniem 2014. Przebadano 2.200 fir transportowych.

Richard Hansson, menedżer z GFK, powiedział: „Z naszego doświadczenia wiemy, że ludzie generalnie nie chcą przyznawać się do faktu, że rekama ma na nich jakiś wpływ. Rezultaty badania dla Volvo pokazują, że filmy użyte w kampanii nie były traktowane jako reklamy w tego słowa znaczeniu, a raczej dały pewną wartość dodaną oglądającym.”

Niemniej jednak badanie to pokazuje jak czasem daleko może być efektywność od efektowności i rzadko chodzą w parze… niestety.

Poniżej wszystkie filmy z kampanii Live Test.

Live Test #1 – The Ballerina Stunt

Live Test #2 – The Hamster Stunt

Live Test #3 – The Chase

Live Test #4 – he Hook

Live Test #5 – The Technician – NAJWYŻEJ OCENIONY

Live Test #6 – The Epic Split feat. Van Damme – NAJNIŻEJ OCENIONY

We wpisie wykorzystano dane ze strony campaignlive.co.uk